Ford dezvaluie noua generatie SUV Kuga: propulsie mild-hybrid, plug-in hybrid si full-hybrid

 

 

• Atragatoare si spatioasa, noua generatie Kuga este dezvaluita astazi: design distinctiv, o gama completa de sisteme de propulsie hibride si noi tehnologii de asistenta a soferului ofera cea mai eficienta, mai confortabila si mai satisfacatoare experienta Kuga din istorie.


• Noua generatie Kuga introduce o silueta mai aerodinamica care determina o aparitie dinamica, agila si capabila, cu proportii premium, ce stau la baza unui spatiu interior mai generos si a unui nivel superior de confort.


• Kuga este cel mai avansat model Ford din istorie din punctul de vedere al electrificarii, fiind primul vehicul al gamei care ofera sisteme de propulsie mild-hybrid, full-hybrid si plug-in hybrid. Kuga plug-in hybrid va oferi o autonomie in modul pur electric de peste 50 de kilometri, un consum anticipat de 1.2 litri/100 km si emisii de 29 de grame CO2/km.


• Kuga este, de asemenea, primul SUV construit pe noua platforma globala Ford C2, element care garanteaza o rigiditate torsionala cu 10% mai ridicata si o reducere a masei proprii de pana la 90 de kilograme in raport cu modelul pe care-l inlocuieste.


• Lista tehnologiilor avansate utile de la bord include modemul integrat FordPass Connect, un instrumentar de bord digital cu diagonala de 12.3 inch, incarcare wireless a telefonului mobil, sistemul SYNC 3 cu un ecran tactil de 8 inch si un pachet audio Bang&Olufsen Sound System.


• Debut pentru sistemul de pastrare a benzii de rulare (Lane-Keeping System) cu monitorizare a unghiului mort (Blind Spot Assist) si pentru pachetul de asistenta pre-coliziune in intersectii (Pre-Collision Assist Intersection). Sunt introduse, de asemenea, Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire si centrare pe mijlocul benzii(Adaptive Cruise Control with Stop&Go and Lane Centring) si Sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei (Speed Sign Recognition).


• Variantele specifice ale noii generatii Kuga includ Kuga Titanium, Kuga ST-Line si Kuga Vignale. Fiecare determina un caracter diferit dedicat numarului in crestere al clientilor de SUV-uri din Europa

 

Ford a dezvaluit astazi noua generatie a SUV-ului Kuga. Aceasta ofera o gama de versiuni stilate si distinctive, cu design exterior dinamic si cu proportii premium, care stau la baza unui spatiu interior mai generos si a unui nivel superior de confort.
Cel mai avansat model Ford din istorie din punctul de vedere al electrificarii, noul Ford Kuga este reprezentat de sofisticatul Kuga Titanium, de sportivul Kuga ST-Line si de elevatul Kuga Vignale, oferind o gama avansata de sisteme de propulsie hibride, care permit un nivel de eficienta fara precedent in familia SUV-urilor Ford.

Cuprinzatoarea gama de versiuni include Kuga Plug-in Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild-hybrid) si Kuga Hybrid (full-hybrid), care sunt oferite alaturi de motoarele diesel EcoBlue de 2.0 litri sau 1.5 litri, de motorul pe benzina EcoBoost de 1.5 litri si de o noua transmisie automata inteligenta cu opt trepte.

Kuga este cel mai vandut SUV Ford la nivel european si al treilea model al gamei Ford in regiune la nivel de vanzari, dupa Fiesta si Focus. Clientii au achizitionat 153.800 de exemplare Kuga in 2018, contribuind la o crestere de peste 19% a vanzarilor de SUV-uri Ford in cursul anului trecut.

Noua generatie Kuga ofera sisteme si mai intuitive de confort si de asistenta a soferului, dandu-le ocazia pasagerilor sa ramana conectati in timpul calatoriilor. Lista de tehnologii sofisticate include un modem FordPass Connect integrat, o zona de incarcare wireless a telefonului si sistemul de infotainment Ford SYNC 3, sprijinit de un ecran tactil central cu diagonala de 8 inch. Un pachet audio premium B&O Sound System garanteaza o experienta acustica de inalta calitate, iar noul instrumentar de bord digital “true colour” cu diagonala de 12.3 inch este mai intuitiv si mai lizibil.

Noile tehnologii care permit oprirea si repornirea automata in traficul aglomerat, recunoasterea indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei si centrarea masinii pe mijlocul benzii ii ajuta pe soferi sa negocieze situatiile aglomerate din trafic si rularea pe autostrada cu mai multa incredere decat pana acum, in timp ce farurile care anticipeaza virajele si se adapteaza in functie de indicatoare contribuie la o vizibilitate mai buna pe timp de noapte. Tehnologia Head-Up Display il ajuta pe cel de la volan sa ramana cu privirea pe sosea, in timp ce a doua generatie a sistemului de asistenta la parcare permite manevre complet automatizate de parcare prin simpla apasare a unui buton.

 

“Noua generatie Kuga este cel mai bun exemplu de pana acum al abordarii antropocentrice pe care Ford o pune in aplicare la nivel de design. Masina este dezvoltata printr-o colaborare stransa cu clientii de SUV-uri, scopul fiind acela de a livra un model cu design distinctiv, o oferta de sisteme de propulsie fara precedent, confort de nivel premium si tehnologii avansate care le fac viata mai usoara posesorilor atat in interiorul, cat si in exteriorul masinii”, spune Stuart Rowley, presedinte Ford Europa.

Noul Ford Kuga este a treia generatie a SUV-ului de clasa compacta pe care Ford l-a lansat pe piata din 2008. In acest timp, Ford a vandut mai mult de un milion de unitati Kuga.

 

Desenat de clientii nostri

 

Noua generatie Kuga este primul SUV construit pe platforma globala C2, care determina un nivel aerodinamic superior pentru un consum imbunatatit si o masa proprie care scade cu pana la 90 de kilograme in comparatie cu versiunile de motorizare echivalente modelului precedent. In plus, noua arhitectura este conceputa pentru a perfectiona performantele la impact si ofera o rigiditate torsionala cu 10% mai mare care permite un comportament dinamic mai bun si un rafinament ridicat. Aditional, spatiul interior este mai mare, in timp ce designul exterior ramane unul dinamic si expresiv. 

Noul Kuga introduce un design exterior nou si distinctiv, care ofera linii sculpturale si simplificate, cu proportii premium. Silueta mai fluida incorporeaza un ampatament mai lung care creeaza o amprenta la sol mai mare, ceea ce imbunatateste tinuta de drum si stabilitatea. Capota este mai lunga, unghiul de inclinare al lunetei e mai ascutit, iar linia plafonului e mai coborata. Rezultatul este o aparitie mai dinamica, mai agila si mai capabila.

Plaja larga de optiuni include executii diferite pentru variantele Kuga Vignale, ST-Line si Titanium, fiecare oferind un caracter unic care reflecta personalitatile proprietarilor.

Cu un design contemporan si increzator, Kuga Titanium este reprezentativ pentru calitatea si dotarile de top care vor fi oferite clientilor la nivel european. Printre trasaturile esentiale se numara un scut si un difuzor aerodinamic posterior sport, oglinzi, bandouri laterale si manere ale usilor vopsite in culoarea caroseriei, lumini de zi LED si jante standard de 17 inch sau optionale de 19 inch.

Versiunea elevata Kuga Vignale pune la dispozitie elemente exclusive si o atentie meticuloasa la detalii, oferind ornamente Vignale exclusiviste precum finisajele din aluminiu satinat pentru barele longitudinale de pe plafon, pentru zona inferioara a spoilerelor si pentru protectiile laterale ale usilor. De asemenea, aceasta versiune dispune de un design elegant pentru spoilerele fata si spate, alaturi de o grila frontala cromata caracteristica variantelor Vignale si de tevi de evacuare duble. Jantele standard au diametrul de 18 inch, clientii putand opta pentru variante de 19 sau 20 de inch. Interiorul este si el imbunatatit prin scaunele Windsor cu tapiterie din piele care prezinta un design exclusiv Vignale cu tipar hexagonal, prin volanul incalzit imbracat in piele si prin covorasele premium din velur.

Indraznetul Kuga ST-Line primeste un design inspirat din gama modelelor Ford Performance, elementele estetice incluzand spoilere si pasaje ale aripilor vopsite in culoarea caroseriei. Grila frontala, scutul frontal, difuzorul de aer posterior si barele longitudinale de pe plafon sunt finisate intr-o nuanta neagra. Un eleron de dimensiuni apreciabile, jantele standard de 18 inch (optional de 19 inch) si tevile duble de evacuare completeaza caracterul sportiv al acestei versiuni. La interior, plafonul este tapitat intr-o nuanta inchisa, scaunele cu design exclusiv ST-Line ofera cusaturi contrastante de culoare rosie, iar pedalierul din aliaj, volanul cu partea inferioara tesita si covorasele si pragurile ST-Line reflecta personalitatea performanta a masinii.

“Clientii Kuga au confirmat faptul ca sunt pregatiti pentru un design emotional, iar noua generatie Ford Kuga este o sculptura articulata cu mult talent. Mai dinamica vizual, mai lata si mai coborata, masina te entuziasmeaza in momentul in care o privesti”, spune Amko Leenarts, directorul biroului de Design din cadrul Ford Europa. “Noul interior este un sanctuar care-i permite vietii de zi cu zi sa se desfasoare. Armonios si aerisit, acesta amesteca materialele premium, maiestria si tehnologia de ultima ora”.

Noua generatie Kuga este oferita in 12 nuante exterioare, inclusiv noile vopseluri metalice Diffused Silver si Sedona Orange. Blue Panther, o nuanta noua disponibila exclusiv pe versiunile Vignale, se alatura finisajelor premium triplu-strat precum Lucid Red sau Star White perlat.

 

Diversitate fara precedent a sistemelor de propulsie

Ford Kuga

Dupa ce Ford a anuntat la inceputul acestui an ca fiecare model al marcii incepand cu noul Focus va include cel putin o optiune electrificata, noua generatie Kuga devine primul model Ford care va fi oferit in versiuni plug-in hybrid, mild-hybrid si full-hybrid.

Kuga Plug-In Hybrid: Disponibil inca din momentul lansarii, noul Kuga Plug-In Hybrid ofera autonomia si libertatea permise de un motor traditional cu combustie interna, alaturi de eficienta si rafinamentul unui motor electric.

Arhitectura power-split combina un motor pe benzina de 2.5 litri cu patru cilindri care functioneaza in ciclu Atkinson, un motor electric/generator si o baterie Litiu-Ion de 14.4 kWh pentru a produce 225 de cai putere. Primul hibrid plug-in pe care Ford il propune pe piata europeana va putea oferi o autonomie de peste 50 de kilometri in modul de rulare pur electric. Consumul anticipat este de 1.2 litri/100 km, iar emisiile de 29 de grame CO2/km*.

Bateria poate fi incarcata printr-o mufa de alimentare localizata in zona aripii fata si este realimentata automat in mers cu ajutorul tehnologiei incarcarii regenerative, care capteaza energia cinetica in mod normal pierduta in momentul franarii. Se anticipeaza ca va fi nevoie de circa 4 ore pentru ca bateria sa poata fi incarcata complet printr-o priza externa de 230 de volti.

Soferul poate sa decida cand si cum utilizeaza energia electrica stocata in baterie cu ajutorul modurilor EV Auto, EV Now, EV Later si EV Charge. In momentul in care bateria atinge cel mai coborat punct de descarcare, Kuga comuta automat pe modul EV Auto, pentru o eficienta optimizata, suplimentand puterea motorului pe benzina cu asistenta din partea motorului electric prin utilizarea energiei captate.

Kuga EcoBlue Hybrid: Noul Kuga EcoBlue Hybrid imbunatateste motorul diesel Ford EcoBlue de 2.0 litri si 150 CP pentru un nivel si mai ridicat de eficienta la nivelul consumului de carburant. Tehnologia mild-hybrid implica un starter/generator integrat antrenat pe curea (BISG) care inlocuieste alternatorul clasic, permitand recuperarea si depozitarea energiei generate in timpul decelerarii si incarcarea unui pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volti racit cu aer. BISG se comporta si ca un motor, utilizand energia stocata pentru a oferi un plus de cuplu, dar alimentand totodata si sistemele electrice auxiliare ale masinii.

Sistemul de 48 de volti permite, de asemenea, ca tehnologia Start-Stop de pe noul Kuga sa opereze in mai multe situatii si contexte pentru o eficienta mai buna, acest lucru contribuind la un nivel anticipat al emisiilor de 132 de grame CO2/km si la un nivel al consumului de 5.0 litri/100 km.

Kuga Hybrid: Aceasta versiune utilizeaza un sistem de propulsie hibrid cu auto-incarcare care permite rularea pur electrica si combina un motor pe benzina de 2.5 litri care functioneaza in ciclu Atkinson cu un motor electric, un generator, o baterie Litiu-Ion si o transmisie automata de tip power-split dezvoltata de Ford. Kuga Hybrid va fi disponibil in 2020 cu tractiune pe puntea fata si cu sistemul Ford Intelligent All-Wheel Drive, bifand cifre anticipate de consum de 5.6 litri/100 km si emisii de 130 de grame CO2/km.

Clientii noii generatii Kuga pot sa aleaga, de asemenea, dintr-o gama complexa de motoare EcoBoost pe benzina si EcoBlue diesel. Acestea ofera un nivel optimizat de putere si de rafinament si se ridica la nivelul cerut de cele mai recente standarde stringente de emisii Euro 6, calculate utilizand procedura WLTP. Motoarele sunt sprijinite de sistemul Auto Start-Stop, disponibil standard cu scopul de a reduce costurile de rulare si de o gama de transmisii care include o cutie manuala cu sase trepte ce ofera schimbari rafinate ale treptelor si o noua cutie automata cu opt trepte care permite sofatul fara efort.

Kuga EcoBlue: Motorul EcoBlue de 2.0 litri si 180 CP anticipeaza un consum minim de 5.7 litri/100 km si emisii de 150 de grame CO2/km. Eficienta la nivelul consumului de combustibil este imbunatatita cu ajutorul unui sistem de admisie integrat cu canale de admisie “oglinda” polizate care optimizeaza fluxul de aer si printr-un turbocompresor cu inertie redusa. Sistemul de injectie de inalta presiune este mai fin, mai silentios si mai precis. Tratamentul catalitic selectiv contribuie la reducerea emisiilor NOX. Lista celorlalte inovatii care reduc frecarile in motorul EcoBlue de 2.0 litri include:

Un design defazat cu 10 milimetri al arborelui cotit care minimizeaza solicitarile laterale la nivelul pistoanelor, reducand fortele de frecare la nivelul peretilor cilindrilor. 
• Pistoane din otel cu dimensiuni optimizate care permit reducerea dilatarii la temperaturi inalte.
• Diametru minimizat al lagarelor arborelui cotit.
• Un design de tip belt-in-oil al arborelului de distributie si al curelelor pompei de ulei.
Motorul Ford EcoBlue de 1.5 litri are 120 CP si se anticipeaza ca acesta va oferi un consum minim de 4.8 litri/100 km si emisii de 127 de grame CO2/km. Acest motor este dotat cu tehnologii inovative care includ:
• Recirculare la presiune coborata a gazelor de evacuare, combinata cu un sistem de racire intermediara apa-aer a aerului de supraalimentare. Aceste elemente ofera o combustie mai eficienta si emisii reduse. 
• Un colector de admisie integrat care optimizeaza fluxul de aer in interiorul motorului.
• Turbocompresie cu inertie redusa care permite un raspuns mai rapid si mai controlat al turbinei 
• Materiale de constructie ale subsansamblelor motorului inspirate din industria aerospatiala, pentru eficienta ridicata la temperaturi inalte. 
• Un sistem de injectie de inalta presiune cu raspuns mai rapid, mai precis si mai silentios.
• Kuga EcoBoost: Motorul EcoBoost de 1.5 litri este oferit in versiuni de 120 CP si 150 CP. Consumul minim anticipat este de 6.5 litri/100 km, in timp ce emisiile ajung la 149 de grame CO2/km cu ajutorul primului sistem de dezactivare a cilindrilor implementat pe un motor cu trei cilindri. Tehnologia permite oprirea automata a unuia dintre cilindri atunci cand nu e nevoie de intreaga capacitate a motorului, asa cum se intampla in rularea libera (coasting) sau la viteze de croaziera. Sistemul poate activa sau dezactiva unul dintre cilindri in 14 milisecunde – de 20 de ori mai repede decat timpul de care are nevoie un om pentru a clipi – fara niciun compromis la nivel de performante sau rafinament.
• Tehnologiile EcoBoost de baza includ turbocompresia avansata, injectia directa de carburant de inalta presiune si sistemul Twin-independent Variable Cam Timing. Emisiile de particule sunt reduse cu ajutorul tehnologiei de filtrare a particulelor pentru motoarele pe benzina, disponibila standard. Alte inovatii:
• O noua combinatie intre tehnologia de injectie directa si cea de injectie indirecta secventiala ajuta la dezvoltarea unui nivel ridicat al puterii si la un raspuns rapid, alaturi de emisii de CO2 reduse si de o crestere a eficientei consumului de carburant la sarcina redusa.
• Arhitectura cu trei cilindri furnizeaza in mod natural un cuplu ridicat la turatii joase.
• O galerie de evacuare integrata care imbunatateste eficienta, ajutand motorul sa atinga mai rapid temperatura optima de functionare si care pune la dispozitie mai rapid cuplul, micsorand distanta pe care gazele de evacuare trebuie s-o parcurga intre cilindri si turbocompresor.
• Constructie integrala din aluminiu pentru o masa proprie scazuta.
Noua transmisie cu opt trepte dezvoltata de Ford asigura schimburi foarte rapide ale treptelor si este dezvoltata pentru a optimiza si mai mult consumul de carburant si performantele de top. Disponibila impreuna cu motorul 1.5 EcoBlue de 120 CP si 2.0 EcoBlue de 180 CP, aceasta utilizeaza:
• Sistemul Adaptive Shift Scheduling, care monitorizeaza stilul de condus al fiecarui sofer pentru a optimiza momentul schimbarii de treapta. Sistemul poate identifica urcarile de rampa, coborarile de panta si abordarile sportive ale virajelor, ajustand momentul schimbarilor de viteze pentru a oferi o experienta mai stabila, mai implicata si mai rafinata.
• Adaptive Shift Quality Control, care analizeaza informatiile venite dinspre vehicul si dinspre mediul inconjurator pentru a ajusta presiunea din ambreiaj cu scopul de a dezvolta schimbari line de treapta in mod consistent. Tehnologia poate regla si gradul de finete al schimbarilor de treapta pentru a se potrivi cu diferitele stiluri de condus.

Motorul EcoBlue de 2.0 litri si 180 CP al noii generatii Kuga este asociat cu sistemul Ford Intelligent All-Wheel Drive si optimizeaza cuplul la turatii joase, zgomotele generate si vibratiile, oferind in acelasi timp o acceleratie fluida si lineara care duce la o experienta de sofat mai confortabila.

“Nu exista o solutie universal valabila cand vine vorba de motoarele preferate de clienti, astfel ca am dezvoltat o strategie nuantata la nivel de sisteme de propulsie pe noua generatie Kuga. Aceasta ii va ajuta pe clienti sa gaseasca solutia perfecta pentru nevoile lor si ii va sprijini pe soferii de SUV-uri intr-o tranzitie mai usoara si mai placuta spre un stil de viata electrificat”, spune Joerg Beyer, director executiv al biroului de Inginerie in cadrul Ford Europa. “Kuga este primul vehicul Ford care beneficiaza de intreaga gama de solutii hibride dezvoltate de Ford la nivelul sistemelor de propulsie”.

Kuga ofera in premiera, de asemenea, tehnologia Drive Modes, care le permite soferilor sa adapteze raspunsul pedalei de acceleratie, comportamentul transmisiei automate, servodirectia asistata electronic si caracteristicile sistemului de control al tractiunii pentru a se potrivi cu situatia dinamica a momentului.

Pe langa modurile Normal, Sport si Eco, modul Slippery le ofera celor de la volan un nivel superior de incredere pe suprafetele cu aderenta redusa, asa cum sunt zapada sau gheata. Modul Deep Snow/Sand ajuta la pastrarea inertiei pe suprafetele moi si deformabile.

Noul Ford Kuga face ca tractarea sa fie mult mai facila, indiferent ca e vorba de remorci mici sau de rulote mari, cu ajutorul a doua solutii inovative si cu o capacitate de tractare de pana la 2.250 de kilograme, in functie de sistemul de propulsie ales. Un carlig de remorcare retractabil operat electric poate fi controlat cu ajutorul butonului localizat convenabil in zona portbagajului. O apasare aduce carligul din pozitia ascunsa in pozitia de tractare. O a doua apasare a butonului trimite carligul de remorcare inapoi in pozitia ascunsa sub vehicul. In plus, o bara de tractare demontabila este si ea disponibila si poate fi montata usor. Cand nu este utilizat, carligul poate fi depozitat in portbagaj.

Confort, spatiu si flexibilitate

 

Confortul, spatiul si flexibilitatea sunt elemente-cheie ale experientei pe care o vor avea pasagerii mai rafinatului Kuga, care acum ofera un spatiu-record in segment pe cel de-al doilea rand de scaune. 

Noua generatie Kuga este cu 44 de milimetri mai lata si cu 89 de milimetri mai lunga decat modelul inlocuit, iar ampatamentul a crescut si el cu 20 de milimetri. In interior, acest lucru se traduce in partea din fata printr-o latime portiera-portiera cu 43 de milimetri mai mare si cu o distanta intre extremitatile laterale ale scaunelor mai mare cu 57 de milimetri. In acelasi timp, pasagerii din spate beneficiaza de imbunatatirea cu 20 de milimetri a latimii portiera-portiera, respectiv cu 36 de milimetri a distantei dintre extremitatile laterale ale scaunelor. In ciuda unei inaltimi mai mici cu 20 de milimetri fata de modelul inlocuit, noua generatie Kuga ofera un spatiu vertical cu 13 milimetri mai mare pentru pasagerii locurilor din fata si cu 35 de milimetri pentru pasagerii celor din spate.
Pentru pasagerii care calatoresc pe locurile posterioare, Kuga pune la dispozitie scaune laterale incalzite, intregul modul de scaune putand fi glisat spre spate pentru un spatiu pentru genunchi inegalabil in segment: 1035 de milimetri. In acelasi timp, glisarea spre fata a banchetei creste capacitatea de incarcare a portbagajului cu 67 de litri. Exista si o functie de rabatare rapida a scaunelor posterioare, care ofera un spatiu suplimentar plat de incarcare.
Podeaua portbagajului este acoperita de un covor reversibil care pe o parte ofera velur de inalta calitate pentru o perceptie si o imagine premium, in timp ce cealalta parte este din cauciuc durabil si robust pentru a preveni episoadele in care echipamentul sportiv ud sau plin de noroi pateaza interiorul.

Spatios, practic si bine conectat, noul Kuga introduce la interior elemente inovative de inginerie si tehnologii avansate care sporesc confortul, acestea ajutand masina sa se integreze impecabil in vietile posesorilor sai. 

Ford Kuga este oferit in premiera cu modemul integrat FordPass Connect, care transforma vehiculul intr-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta in acelasi timp pana la 10 dispozitive. Pe langa faptul ca ii ajuta pe soferi sa planuiasca itinerarii mai rapide si mai putin solicitante cu actualizari Live Traffic prin sistemul de navigatie si ca le ofera pasagerilor posibilitatea de a accesa stream-uri audio sau video, FordPass Connect permite accesul la o gama larga de functionalitati prin aplicatia de mobil FordPass:
• Localizarea masinii (Vehicle Locator) le va oferi posesorilor posibilitatea de a-si gasi imediat masina in parcarile aglomerate ale mall-urilor.
• Statusul masinii (Vehicle Status) permite oricand verificarea prin internet a nivelului combustibilului, a starii sistemului de alarma, a duratei de viata a uleiului de motor si altele.
• Incuiere/Descuiere usi (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanta in masina.
• Start de la distanta (Remote Start), facilitate dedicata versiunilor echipate cu transmisia automata cu 8 trepte**.
• eCall, sistem care apeleaza automat serviciul de urgenta in cazul unui accident major si le permite ocupantilor masinii sa ramana conectati cu operatorii prin apasarea butonului SOS aflat pe consola de pe plafon.

Un alt element care ii ajuta pe soferi sa ramana mereu conectati si sa scape de eternele cabluri din consola centrala este placa de incarcare wireless care le permite pasagerilor sa incarce rapid si usor telefoanele compatibile. Sistemul recunoaste prezenta dispozitivelor care pot fi incarcate si initiaza automat procedura de incarcare a bateriei.

Telefoanele pot sa ramana conectate prin Bluetooth la sistemul multimedia SYNC 3 in timp ce sunt incarcate wireless. Sprijinit de un display touchscreen de 8 inch care poate fi operat prin gesturi familiare precum pinch sau swipe si compatibil gratuit cu Apple CarPlay si Android Auto™, SYNC 3 le permite soferilor sa controleze sistemul audio, navigatia, sistemul de climatizare si telefoanele conectate cu ajutorul unor comenzi vocale simple.

Noul instrumentar digital LCD cu diagonala de 12.3 inch este primul din industrie care utilizeaza tehnologia free-form pentru a permite margini superioare curbate, rezultatul fiind un design interior unitar. Solutia free-form integreaza circuitele in ecran, permitandu-le designerilor sa modeleze display-ul in forme atipice care ies din tiparul traditionalului design dreptunghiular.

In plus, instrumentarul digital “true colour” pe 24 de biti genereaza imagini mai intuitive si pictograme detaliate la inalta rezolutie afisate prin utilizarea intregului spectrul de culori, lucru care le face mai stralucitoare, mai lizibile si mai putin obositoare pentru ochi.

Un nou pachet audio B&O Sound System ii va ajuta pe pasageri sa se bucure de cea mai inalta calitate muzicala transmisa prin FordPass Connect sau prin telefoanele conectate la masina. Sistemul are o putere de 575 de Wati, 10 incinte acustice si un subwoofer extern cuplat care garanteaza un bas rafinat. In acelasi timp, pozitionarea la nivelul bordului a difuzoarelor de frecvente inalte a fost optimizata pentru a produce o gama mai larga de sunete la nivelul scaunelor, rezultatul fiind o experienta audio imersiva pentru toti pasagerii. Personalizarea statica si dinamica a sunetului asigura pastrarea calitatii acustice indiferent de conditiile de rulare.

Sistemul de deschidere/inchidere fara maini a hayonului permite accesul la spatiul pentru bagaje - chiar si atunci cand mainile sunt ocupate cu pungi de cumparaturi, cu echipament sportiv sau daca posesorul masinii tine in brate un copil - printr-o simpla miscare inspre inainte a piciorului sub bara spate. In plus, inginerii au gasit solutia perfecta la provocarea locului in care poate fi asezata plansa care acopera portbagajul atunci cand aceasta este demontata: acum, ea se potriveste perfect sub podeaua portbagajului si este usor de scos cu ajutorul unei clapete declansatoare.

Sistemul Active Noise Control imbunatateste rafinamentul din habitaclu utilizand trei microfoane asezate strategic in cabina care monitorizeaza zgomotele motorului resimtite la interior. Sistemul directioneaza un flux audio de frecventa opusa prin sistemul audio pentru a elimina orice zgomot nedorit generat de motor sau de transmisie. Aceasta tehnologie este standard pe Kuga Plug-In Hybrid Vignale, Kuga EcoBlue Hybrid si Kuga 2.0 EcoBlue Vignale si contribuie la un nivel superior de silentiozitate la nivelul interiorului.

 

Tehnologii care inspira incredere

Noua generatie Kuga largeste experienta de a sofa un SUV printr-o gama avansata de tehnologii de asistenta a soferului. Acestea sunt concepute pentru a le oferi soferilor increderea de care au nevoie la volan si pentru a-i ajuta sa ramana concentrati in timp ce conduc.

Tehnologiile sofisticate grupate in pachetul Ford Co-Pilot360 imbunatatesc nivelul de protectie in caz de accident, experienta de sofat si usureaza manevrele de parcare. Acestea sunt concepute pentru a transforma timpul petrecut la volan intr-o experienta mai confortabila, mai sigura si mai usoara.

Un debut absolut in gama Ford este cea a sistemului de pastrare a benzii de rulare (Lane-Keeping System) cu monitorizare a unghiului mort (Blind Spot Assist). Acesta va combina tehnologia Blind Spot Information System (BLIS) cu cea care permite mentinerea automata a benzii de rulare pentru a monitoriza vehiculele care se apropie din spate pe autostrada sau pe soselele cu mai multe benzi de rulare. Daca soferul semnalizeaza inaintea schimbarii de banda sau daca sistemul de control detecteaza o schimbare de banda in momentul in care un alt vehicul se apropie in unghiul mort, este aplicat un impuls invers asupra volanului pentru descurajarea manevrei.

Alt sistem imbunatatit este tehnologia de asistenta pre-coliziune cu depistare a pietonilor si ciclistilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection), careia ii este adaugata o functionalitate suplimentara in intersectii. Acum, sistemul poate actiona automat franele pentru a evita sau a limita efectele accidentelor daca soferul vireaza in fata unei masini care se apropie si tehnologia detecteaza o coliziune iminenta.

Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire, recunoasterea indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei si centrarea pe mijlocul benzii de rulare (Adaptive Cruise Control (ACC) with Stop & Go, Speed Sign Recognition and Lane-Centring) ajuta vehiculul sa pastreze o distanta de siguranta fata de masinile din fata si reduce stresul in timpul drumurilor lungi in trafic usor pastrand vehiculul pe centrul benzii de rulare. Sistemul poate ajusta viteza masinii pentru a se incadra in limitele legale monitorizand indicatoarele de pe marginea sau de deasupra soselei si detectand limitarile de viteza. In plus, sistemul utilizeaza informatiile suplimentare oferite de sistemul de navigatie integrat.

Tehnologia de centrare a masinii pe mijlocul benzii monitorizeaza marcajele de pe sosea si poate aplica impulsuri usoare, dar perceptibile asupra directiei pentru a ajuta masina sa ramana pe centrul benzii atunci cand Tempomatul Adaptiv (ACC) este activat. Conceputa pentru a ajuta soferii la viteze de pana la 200 de km/h, tehnologia este sprijinita si de interventie acustica si vizuala daca sistemul detecteaza lipsa oricarei actiuni a soferului asupra volanului.

Kuga este primul SUV Ford prezentat in Europa ce ofera tehnologia Head-up Display (HUD), care ii ajuta pe soferi sa-si pastreze privirea concentrata catre sosea prin proiectia unor informatii utile in campul vizual al acestora. Sistemul maximizeaza eficienta, oferind unul dintre cele mai largi campuri vizuale disponibile pe sistemele HUD in Europa: 6 pe 2.5 grade. Sistemul este, de asemenea, unul dintre cele mai eficiente vizual dintre cele disponibile pe piata, luminozitatea sa fiind ajustabila in 16 trepte, pana la 10.000 de candele pe metru patrat.

O serie de filtre speciale aplicate pe ecranul retractabil din policarbonat transforma sistemul HUD al noului Ford Kuga intr-unul dintre primele care pot fi citite foarte usor de soferii care poarta ochelari cu lentile polarizate. In functie de echipare, selectia de informatii proiectate pe ecran include viteza de rulare (singurul element prezent constant pe HUD), informatii despre indicatoarele rutiere sub incidenta carora cade zona de rulare, informatii venite dinspre tempomatul adaptiv, indicatii de navigare, indicatorul care anunta necesitatea schimbarii de trepte, informatii legate de sursa audio si alte notificari de urgenta.

Sistemul de monitorizare si avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) cu Alerta la intersectia cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert) ii avertizeaza pe soferii care ies in marsarier dintr-un loc de parcare cu privire la vehiculele care se apropie in spatele lor. In premiera, acest sistem poate actiona acum si franele pentru a evita sau a limita efectele unei eventuale coliziuni in cazul in care soferul nu raspunde la avertizari.

Functionalitatea de Oprire-Pornire (Stop&Go) ii permite Tempomatului adaptiv (ACC) sa opreasca complet vehiculul in trafic foarte aglomerat, utilizand pana la 50% din forta totala de franare necesara acestei manevre. De asemenea, sistemul ii permite masinii sa plece automat de pe loc daca timpul de oprire este de sub 3 secunde. Pentru opriri mai lungi de 3 secunde, soferul poate apasa un buton aflat pe volan sau pedala de acceleratie pentru ca masina sa se puna din nou in miscare.

A doua generatie a sistemului de asistenta activa la parcare (Active Park Assist 2) usureaza si mai mult manevrele de acest tip, permitand parcari complet automate in spatiile paralele si perpendiculare prin simpla apasare a unui buton. Permisa acum de capacitatea noii transmisii automate cu 8 trepte de a functiona in modul shift-by-wire, parcarea automata este activata prin mutarea selectorului de transmisie in pozitia N (Neutral) si prin apasarea unui buton dedicat aflat pe consola centrala.

Sistemul identifica automat locurile de parcare disponibile in lateralul masinii si controleaza apoi complet automat selectia de trepte (implicit marsarierul), acceleratia, franarea si directia. Sistemul este capabil sa parcheze in spatii cu doar 92 de centimetri mai lungi decat masina si in panta/rampa de pana la 12 grade, activand la viteze de pana la 4 km/h inainte de a termina manevra prin comutarea transmisiei in modul P (Park). Aceasta tehnologie le permite soferilor, de asemenea, sa iasa dintr-un loc de parcare paralel cu ajutorul sistemului complet automatizat Park-out Assist.

Tehnologii aditionale dezvoltate pentru a-i ajuta pe soferii lui Ford Kuga sa evite accidentele:
• Asistenta activa de urgenta la nivelul directiei (Evasive Steering Assist), sistem conceput pentru a functiona de la viteze urbane pana la viteze de autostrada. Utilizeaza un radar si o camera care detecteaza vehiculele stationate sau lente aflate in fata masinii si ofera impuls suplimentar la nivelul directiei pentru a le permite soferilor sa ocoleasca obstacolele in cazul unei coliziuni considerate iminente.
• Sistemul de mentinere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid), care sprijina soferul impingand vehiculul pe banda corecta printr-un impuls asupra directiei.
• Camera frontala si cea de marsarier cu unghi vizual larg (Front and Rear wide-view cameras) ofera un camp vizual de aproape 180 de grade in fata si in spatele vehiculului, imbunatatind astfel vizibilitatea la manevrele de iesire din parcare.
• Alerta la intrarea pe sens interzis (Wrong Way Alert) utilizeaza o camera montata la nivelul parbrizului si informatiile oferite de sistemul de navigatie al masinii pentru a-i atentiona vizual si acustic pe soferi atunci cand acestia intra printre doua indicatoare "Accesul interzis" la intrarea sau iesirea de pe autostrada.

Farurile adaptive cu lumini predictive in viraje si care se adapteaza in functie de indicatoarele rutiere pre-ajusteaza tiparele fasciculelor de lumina pentru o vizibilitate maxima inca dinainte ca masina sa ajunga in viraj, in intersectie sau in sensul giratoriu.
Sistemul utilizeaza o camera frontala care monitorizeaza marcajele cu pana la 65 de metri inainte, permitand fasciculului de lumina sa se indrepte anticipat in directia virajului pentru o vizibilitate mai buna in momentul in care masina se indreapta spre acesta. Anterior, acest tip de sistem se baza pe adaptarea directiei luminilor in functie de unghiul de bracaj al volanului. Ford a patentat integrarea capacitatii de recunoastere a semnelor de circulatie pentru a optimiza tiparul fasciculului de lumina. Acesta se lateste in intersectii sau sensuri giratorii pentru a lumina mai bine diferitele obstacole care nu se afla pe directia de rulare a masinii.

Faza lunga automata cu functie anti-orbire (Glare-free High Beam) elimina pericolul obstructionarii vizuale accidentale a celorlalti participanti la trafic in conditiile in care ofera o vizibilitate net superioara pe timp de noapte si este sprijinita de faruri care folosesc o configuratie ajustabila pentru o flexibilitate superioara si pentru tranzitii mai fluide intre faze.

In cazul unui nedorit accident, Sistemul de franare post-coliziune (Post-Collision Braking) ajuta la reducerea efectelor unei potentiale coliziuni secundare prin aplicarea unei presiuni moderate asupra franelor atunci cand este detectata o coliziune initiala. Incetinirea vehiculului are potentialul de a limita efectul leziunilor pasagerilor si cel al daunelor asupra masinii.

“Nu credem in tehnologie de dragul tehnologiei”, spune Rowley. “Elemente precum modemul integrat FordPass Connect sau sistemului de pastrare a benzii de rulare cu monitorizare a unghiului mort – combinate cu noua gama de sisteme de propulsie Ford Hybrid – sunt concepute pentru a reflecta modul din ce in ce mai evoluat in care utilizam masinile si pentru a ajuta noua generatie Kuga sa se adapteze impecabil in vietile clientilor nostri”.

 

# # #
Android si Android Auto sunt marci inregistrate ale Google Inc.
* Datele oficiale de consum si de emisii vor fi anuntate in apropierea datei de punere pe piata a modelului.
** in regiunile in care legea o permite
Consumul declarat energie/combustibil, emisii CO2 si autonomia electrica sunt masurate in conformitate cu cerintele tehnice si specificatiile Regulamentelor europene (CE) nr. 715/2007 si (CE) nr. 692/2008 cu amendamentele subsecvente. Consumul de combustibil si emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune, nu pentru toate versiunile unui model. Procedura standard de testare aplicata permite compararea intre doua tipuri diferite de vehicule si diferiti producatori. Suplimentar fata de eficienta consumului de combustibil al unei masini, manevrabilitatea si alti factori care nu sunt de natura tehnica joaca un rol in determinarea consumului de combustibil/energie, emisiilor de CO2 si autonomiei electrice. CO2 este principalul gaz cu efect de sera responsabil pentru incalzirea globala.
Din 1 septembrie 2017, anumite vehicule vor fi omologate utilizand procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) in conformitate cu specificatiile legilor europene (EU) 2017/1151. Noua procedura de testare este mai realista in masurarea consumului de combustibil si a emisiilor de CO2. Din 1 septembrie 2018, WLTP va inlocui complet procedura actuala, New European Driving Cycle (NEDC). In perioada eliminarii treptate a ciclului NEDC, consumul si emisiile WLTP sunt corelate cu cifrele NEDC. Deoarece noul ciclu de testare modifica anumite elemente ale testelor, vor exista variatii in cifrele anterioare de consum si emisii (de exemplu, aceeasi masina ar putea prezenta valori diferite ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2).