Ford Tourneo Custom intr-o versiune Plug-In Hybrid capabila sa ruleze cu emisii zero

Ford anunta noul Tourneo Custom Plug-In Hybrid, primul astfel de model din segmentul sau. Inovatorul transportor de persoane a fost gandit pentru a reduce emisiile din orase si poate patrunde in zonele urbane in care au acces doar vehiculele cu emisii foarte reduse. Bateria sistemului Plug-In Hybrid poate fi incarcata folosind o priza normala si permite o autonomie electrica de 50 de kilometri, cu zero emisii pe parcursul acestora. Cu ajutorul unui motor 1.0 EcoBoost care are rol de prelungitor de autonomie (range extender), masina poate parcurge in total 500 de kilometri.

Sistemul de propulsie electrificat nu compromite in niciun fel spatiul interior generos. Versatilul model ofera opt scaune pentru pasageri si o configuratie de tip conferinta a acestora, caracteristica unica in segment. Livrarile noului Tourneo Custom Plug-In Hybrid incep la finalul anului 2019.

 

Ford a anuntat astazi, in cadrul evenimentului special “Go Further” care a avut loc la Amsterdam, debutul public global al transportorului de persoane Tourneo Custom intr-o inovatoare versiune cu propulsie plug-in hybrid.

Combinand capacitatea de a rula cu emisii zero cu lipsa oricarei probleme legate de autonomie, spatiosul Tourneo Custom Plug-In Hybrid ofera opt locuri si va fi disponibil in Europa spre finalul anului 2019.

Tourneo Custom Plug-In Hybrid este primul model de acest tip din segmentul sau si se numara printre primele masini dezvaluite ca parte a strategiei Ford de a le oferi clientilor europeni una dintre cele mai complexe game de masini electrificate. Vehiculul poate fi incarcat de la o priza normala, pentru calatorii cu emisii zero – lucru care contribuie la emisii reduse in orase si ii permite sa acceseze zonele urbane dedicate masinilor cu emisii foarte reduse, care sunt implementate in orasele europene.

Puntea fata a lui Tourneo Custom Plug-In Hybrid este antrenata exclusiv de un motor electric/generator alimentat de un pachet de baterii Litiu-Ion cu capacitatea de 13.6 kWh. Multi-premiatul motorul Ford 1.0 EcoBoost joaca rol de prelungitor de autonomie (range extender) si lucreaza in paralel cu sistemul de recuperare a energiei la franare pentru a reincarca bateria in mers. Sistemul de propulsie hibrid avansat permite o autonomie cu emisii zero de pana la 50 de kilometri si o autonomie totala de 500 de kilometri cu ajutorul prelungitorului de autonomie.

La fel ca in cazul versiunii Tourneo Custom diesel, varianta Plug-In Hybrid pastreaza abilitatea unica in segment de a aranja cele doua randuri de scaune fata in fata, in format conferinta, detaliu care permite un acces facil si un nivel superior de interactiune intre pasageri. Ramane disponibila, de asemenea, si o asezare pe doua randuri a cate trei scaune orientate spre inainte.

“Inovator si flexibil, noul Tourneo Custom Plug-In Hybrid se poate adapta la o varietate inegalabila de situatii de transport, oferindu-le posesorilor si operatorilor avantajul de a putea sa patrunda in zonele in care au acces doar vehiculele cu emisii foarte reduse, in conditiile in care masina poate parcurge aceeasi distanta intre incarcari ca orice transportor de persoane traditional”, a declarat Hans Schep, manager general al biroului de Vehicule Comerciale Ford Europa. “Indiferent daca este utilizat pentru servicii exclusive de tip naveta sau de catre familiile numeroase, Tourneo Custom Plug-In Hybrid va oferi confort si rafinament in timp ce contribuie la imbunatatirea calitatii aerulului din zonele urbane aglomerate”.

Dupa lansarea noului Tourneo Custom, care a avut loc la inceputul anului 2018 – moment in care modelul a primit un interior premium si un design frontal elegant – Ford a comercializat 17.100 de exemplare Tourneo Custom in cursul anului trecut, o crestere de 28% fata de anul anterior.

 

Emisii zero. Griji zero

Noul Tourneo Custom Plug-In Hybrid utilizeaza o configuratie in serie a elementelor sistemului hibrid in care rotile fata sunt antrenate de un motor electric, nu de unul pe combustie. Pachetul compact de baterii este racit cu lichid si este localizat sub podeaua compartimentului dedicat pasagerilor, fiind pozitionat cu atentie pentru a permite conservarea spatiului interior generos, oferit de versiunea Tourneo Custom 2.0 EcoBlue.

Cele patru moduri EV selectabile de rulare ii permit soferului sa aleaga cand si cum poate fi utilizata energia stocata in baterii:

  • EV Auto – conceput pentru a imbina optim performanta si eficienta. Algoritmii proprii ai vehiculului monitorizeaza nivelul energiei din baterii si contextul dinamic – de exemplu, daca masina se afla pe autostrada sau in traficul aglomerat din oras – pentru a decide daca activeaza sau nu motorul termic cu rol de prelungitor de autonomie.
  • EV Now – prioritizeaza utilizarea energiei electrice stocate in baterie, dezactivand motorul termic pana in momentul in care nivelul de incarcare al bateriei atinge un nivel minim. Permite rularea cu emisii zero.
  • EV Later – prioritizeaza activarea prelungitorului de autonomie si seteaza sistemul de recuperare a energiei la nivelul maxim posibil pentru a conserva cantitatea de energie din baterie in vederea utilizarii sale ulterioare.
  • EV Charge – utilizeaza motorul range extender pentru a incarca bateria in scopul folosirii ulterioare a modului EV Now.

Cu ajutorul mufei de incarcare localizate in spoilerul frontal, Tourneo Custom Plug-In Hybrid poate fi incarcat cu ajutorul unei prize domestice de 240 V si 10 Amperi, bateria fiind alimentata complet in 5,5 ore. Daca sunt utilizate statii comerciale de 240V de 16 sau 32 de Amperi, timpul de incarcare scade pana la 3 ore.

Soferul poate alege, de asemenea, gradul de recuperare a energiei si de asistenta la franare permise sistemului de incarcare regenerativa. Acest lucru se realizeaza prin alegerea pozitiilor Drive sau Low prin selectorul pozitiei de transmisie. Eliberarea pedalei de acceleratie in pozitia Low creste decelerarea programata, in acelasi moment aprinzandu-se si stopurile in partea posterioara pentru a-i avertiza pe soferii celorlalte masini. Decelerarea accentuata creste cantitatea de energie cinetica recuperata si stocata in baterii, extinzand autonomia potentiala in modul electric.

In interiorul cabinei, un cadran “Power/Charge” inlocuieste turometrul clasic, in timp ce un cadran de dimensiuni mai mici indica nivelul de incarcare a bateriei, inlocuind indicatorul temperaturii lichidului de racire a motorului. Functiile computerului de bord sunt personalizate special pentru sistemul de propulsie hibrid. Informatii precum modul de rulare EV, avertizarile de mentenanta si o alerta de avertizare a conectarii active la un punct de incarcare sunt afisate in zona instrumentarului de bord. Un grafic indica atat autonomia bateriei, cat si cea oferita de motorul care joaca rol de prelungitor de autonomie.

 

Lux, rafinament si conectivitate

Disponibil in echiparea superioara Titanium, noul Tourneo Custom Plug-In Hybrid a fost dezvoltat pentru a oferi un nivel de top de rafinament si confort. Lista de dotari standard include sistemul de infotainment cu comenzi vocale SYNC 3, care ofera un ecran tactil color de 8 inch ce poate fi controlat prin gesturi precum swipe sau pinch si care este compatibil gratuit cu Apple CarPlay si Android Auto™.

Modemul integrat FordPass Connect este disponibil si el standard si le permite pasagerilor sa beneficieze de o conexiune WiFi care are capacitatea de a conecta in acelasi timp 10 dispozitive. O gama larga de functionalitati poate fi accesata prin aplicatia de mobil FordPass, acestea transformand experienta de detinere si de operare a masinii intr-una mai usoara si mai productiva. Aceste functionalitati includ Vehicle Status, Vehicle Locator si inchiderea/descuierea portierelor de la distanta.

Ford ofera, de asemenea, sistemul Active Park Assist, care ajuta soferii sa identifice spatii de parcare adecvate si sa parcheze perpendicular sau lateral fara sa fie nevoie de miscarea manuala a volanului, soferul controland doar frana si acceleratia.

Ford continua sa exploreze efectele pozitive pe care le genereaza la nivel urban.

Utilizarea de vehicule hibride plug-in printr-o serie de teste cu prototipuri, care au loc in Londra. In 2019, in acest program de testare vor fi incluse si orasele Köln (Germania) si Valencia (Spania).

Ford a anuntat anterior in cursul acestui an ca fiecare model pe care Ford il lanseaza incepand cu noua generatie Focus va include una sau mai multe versiuni electrificate. Lista include atat versiuni noi ale masinilor deja existente in gama, cat si noi modele. Astfel, Ford va oferi versiuni mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau complet electrice ale tuturor modelelor sale, de la Fiesta la Transit.

 

# # #

Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid - Emisii anticipate: de la 75 grame CO2/km. Consum anticipat: de la 3,3 litri/100 km.

Android si Android Auto sunt marci inregistrate ale Google Inc.

*Cifrele oficiale de eficienta a combustibilului si a emisiilor de CO2 vor fi publicate mai aproape de data de vanzare

Consumul declarat energie/combustibil, emisii CO2 si autonomia electrica sunt masurate in conformitate cu cerintele tehnice si specificatiile Regulamentelor europene (CE) nr. 715/2007 si (CE) nr. 692/2008 cu amendamentele subsecvente. Consumul de combustibil si emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune, nu pentru toate versiunile unui model. Procedura standard de testare aplicata permite compararea intre doua tipuri diferite de vehicule si diferiti producatori. Suplimentar fata de eficienta consumului de combustibil al unei masini, manevrabilitatea si alti factori care nu sunt de natura tehnica joaca un rol in determinarea consumului de combustibil/energie, emisiilor de CO2 si autonomiei electrice. CO2 este principalul gaz cu efect de sera responsabil pentru incalzirea globala.

Din 1 septembrie 2017, anumite vehicule vor fi omologate utilizand procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) in conformitate cu specificatiile legilor europene (EU) 2017/1151. Noua procedura de testare este mai realista in masurarea consumului de combustibil si a emisiilor de CO2. Din 1 septembrie 2018, WLTP va inlocui complet procedura actuala, New European Driving Cycle (NEDC). In perioada eliminarii treptate a ciclului NEDC, consumul si emisiile WLTP sunt corelate cu cifrele NEDC. Deoarece noul ciclu de testare modifica anumite elemente ale testelor, vor exista variatii in cifrele anterioare de consum si emisii (de exemplu, aceeasi masina ar putea prezenta valori diferite ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2).